Rezervujte si svoj termin konzultácie pre Váš lepší biznis online s ES Pohoda.
NextCom, s.r.o.
Sídlo: T.G. Masaryka 648/18, 960 01 Zvolen
zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Odd: Sro, vl. č.: 14334/S
IČO: 43995675
DIČ: 2022538320
IČ DPH: SK2022538320
Bankové spojenie Tatrabanka: 2620192081/1100
IBAN: SK90 1100 0000 0026 2019 2081
SWIFT: TATRSKBX
(ďalej len „Dodávateľ”; a spolu s Užívateľom len „zmluvné strany”)
1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len,, VOP "), platné od 1. 6. 2017, upravujú vzťahy pri poskytovaní služieb prenájmu riešení elektronických obchodov (e-shopov) a súvisiacich služieb dodávateľa užívateľom a ich použitia a sú záväzné pre celý obchodný styk s dodávateľom.
1.2. Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára na dodávku služieb, potvrdzuje osoba, ktorá tak urobila, že je s týmito VOP uzrozumená, vyjadruje svoj súhlas s ich znením, a že ich v celom rozsahu akceptuje.
1.3. Aktuálne platné znenie všeobecných obchodných podmienok je zverejnené vždy na oficiálnej internetovej stránke poskytovateľa https://www.nextcom.sk/vop
1.4. Pre uzavretie zmluvy podľa týchto VOP môžu byť použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú uzavrieť zmluvu bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán.
1.5. Založenie dojednávaného záväzkového vzťahu je vždy podmienené prijatím objednávky užívateľa dodávateľom.
1.6. Definícia základných pojmov:
Prevádzka UNIobchod systému Cloud computing platforma a servis pre 1 e-shop v systéme |
START |
START PLUS |
CUSTOM |
Licencia na používanie softvéru „UNIobchod systém“ v zmysle VOP |
áno |
áno |
áno |
Počet položiek v e-shope |
neobmedzene |
||
Počet kategórii v e-shope |
neobmedzene |
||
Počet užívateľov |
neobmedzene |
||
Diskový priestor |
6 GB |
9 GB |
12 GB |
FTP |
1 |
2 |
3 |
Počet e-mailov (+antivir, antispam, virtualna kancelária, webmail, ...) |
10 |
20 |
30 |
Veľkosť e-mailových schránok pre odoslanie pošty |
20 MB |
20 MB |
20 MB |
Počet rozposielaných newslettrov zadarmo / mesiac (možnosť dokúpiť kredit podla cenníku) |
100 |
3000 |
5000 |
Zálohovanie webu každých 24 hodín, 30 dní spätne |
áno |
áno |
áno |
Prenos dát mesačne FUP |
30 GB |
60 GB |
90 GB |
Nonstop dohľad nad funkčnosťou a bezpečnosťou systému |
áno |
áno |
áno |
Technická podpora |
áno |
áno |
áno |
Úmerná návštevnosť UIP / deň |
5 000 |
8.000 |
10.000 |
Automatický export nastavených dát pre porovnávače |
x |
áno |
áno |
* Automatická aktualizácia systému |
áno |
áno |
áno |
2.1.1. Jednotlivé zákazky sa uzatvárajú prostredníctvom on-line formulára na produktovom webe alebo e-mailom podpísanou objednávkou. Zmluva o poskytnutí oprávnenia k výkonu práva použiť dielo je uzavretá okamihom, keď dodávateľ akceptuje objednávku zaslanú užívateľom prostredníctvom on-line formulára na produktovom webe, alebo e-mailom podľa článku 2.1.5.
2.1.2. Zmluvný vzťah medzi dodávateľom a užívateľom v súvislosti s plnením dodávateľa realizovaným v súvislosti s dodávkou vzniká:
2.1.3. Na základe takto uzatvorenej zmluvy medzi dodávateľom a užívateľom, sa dodávateľ zaväzuje poskytnúť užívateľovi dodávku na prevádzkovanie a použitie produktu - e-shopu.
2.1.4. Užívateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi cenu za dodávku a to stanoveným spôsobom, uvedeným v akceptácii dodávateľa.
2.1.5. Objednávka musí, okrem už vyššie uvedených, obsahovať tie náležitosti, ktoré vyžaduje elektronický objednávkový formulár na webovej stránke dodávateľa.
2.1.6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke užívateľa nemôže dodávateľ splniť, zašle užívateľovi znovu ponuku s uvedením možnej varianty objednávky a vyžiada si stanovisko užívateľa. V prípade, že v objednávke užívateľa ide o neštandardnú dodávku, môže si dodávateľ vyžiadať pred prijatím objednávky 7 pracovných dní na posúdenie objednávky. V prípade individuálnej zákazky dodacia lehota je v zmysle dohody akceptovanej z obidvoch zmluvných strán.
2.1.7. Zmenená ponuka zaslaná užívateľovi podľa ods 2.1.7 VOP sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluvný vzťah sa v takom prípade uzatvára až prijatím tejto ponuky užívateľom.
2.1.8. Obsah a rozsah dodávok, ktoré majú byť poskytnuté, ako aj ďalšie dojednania, ako najmä vytýčenie úloh, doba trvania, termín, povinnosti súčinnosti užívateľa, úhrady sa určujú podľa týchto VOP a každej jednotlivej zmluvy, ak takáto zmluva obsahuje odlišnú úpravu oproti týmto VOP.
2.1.9 Užívateľ sa zaväzuje v prípade individuálnej zákazky podľa harmonogramu odovzdať poskytovateľovi všetky potrebné podklady a poskytnúť potrebnú súčinnosť pre riadne plnenie jeho záväzkov z tejto zmluvy.
2.1.10 Pre účely týchto VOP, zmluvy a vzájomnej spolupráce súhlasí užívateľ výslovne s tým, že ak sa k akýmkoľvek podkladom, lehotám, oznámením, spresňujúcim informáciám, či žiadostiam dodávateľa aktívne nevyjadrí do 5 pracovných dní, bude dodávateľ považovať všetky svoje návrhy za schválené užívateľom.
2.1.11 Zmeny zmluvy dojednávajú užívateľ s dodávateľom spôsobom uvedeným v článku 2.1 a nasl.
2.1.12 Dodávateľ je oprávnený požadovať od užívateľa preukázanie jeho totožnosti kópiou občianskeho preukazu, alebo iným dokladom totožnosti s fotografiou a ak ide o zástupcu užívateľa, je dodávateľ oprávnený od neho požadovať preukázanie väzby na užívateľa doložením písomného plnomocenstva oprávňujúceho zástupcu užívateľa k jednaniu za užívateľa. Dodávateľ je oprávnený si zaobstarať a ponechať kópiu dokladu totožnosti alebo plnej moci podľa predchádzajúcej vety na účely ich založenia.
2.2.1. Vystaveniu individuálnej objednávky obvykle predchádza cenová ponuka dodávateľa uvedená na jeho produktových stránkach, alebo urobených na základe dopytu užívateľa.
2.2.2. Všetky ponuky dodávateľa zostávajú nezáväzné, pokiaľ nie je v ponuke výslovne uvedené niečo iné. Uzavretie zmlúv a ostatné dojednania sa stávajú záväznými až akceptáciou dodávateľa. Nepatrné, technicky podmienené odchýlky od ponuky si vyhradzuje dodávateľ tiež po akceptácii dodávky
2.2.3 Všetky individuálne úpravy implementované na základe objednávky užívateľa, vylučujú následné aktualizácie špecifikované v bode 4.2.
2.2.4. Užívateľ sa zaväzuje, že bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa nebudú s predmetnou ponukou, ak bola urobená na základe dopytu užívateľa, akýmkoľvek spôsobom oboznámené tretie osoby, pretože sa jedná o informácie dôverné v zmysle § 1730 Občianskeho zákonníka. Užívateľ zodpovedá za spôsobenú škodu a ušlý zisk.
2.3.1. Storno objednávky zo strany užívateľa - Užívateľ môže zrušiť svoju objednávku do 3 dní od záväznej akceptácie objednávky. Objednávka musí byť zrušená zaslaním storno objednávky na e-mail: podpora@nextcom.sk. Užívateľ vždy uvedie číslo svojej objednávky popr. aj dôvod stornovania. Ak sa užívateľ rozhodne zrušiť objednávku po lehote 3 dní, je možné tak urobiť podľa bodu "Odstúpenie od zmluvy".
2.3.2. Storno objednávky zo strany dodávateľa - Dodávateľ si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť, v prípade, že nie je zo závažných dôvodov schopný splniť termín dodávky individuálnej zákazky, dodávku už neponúka, alebo sa zmenila výrazným spôsobom cena dodávky. V prípade, že táto situácia nastane, bude dodávateľ užívateľa kontaktovať e-mailom, alebo telefonicky, a prípadne sa dodávateľ s užívateľom dohodnú na ďalšom postupe. V prípade, že dodávka nemá náhradu, bude objednávka zrušená.
3.1.1. Užívateľ môže dodávku získať formou zverejnenia na produktovom webe. Základná forma realizácie dodávky je prenájom dodávky.
3.1.2. Užívateľovi môže byť poskytnutá skúšobná bezplatná verzia prevádzky softvéru tzv. demo a to na obdobie štandardne trvajúce 30 dní. Počas demo verzie dodávateľ nie je povinný poskytovať službu tzv. Asistovanej inštalácie, ktorú si užívateľ môže od dodávateľa objednať.
3.1.3. Realizácia dodávky formou prenájmu dodávky, sa realizuje výhradne formou hosťovania dodávky na serveroch ku ktorým ma dodávateľ oprávnenie pristupovať a to v rozsahu ktorý je potrebný na dodanie predmetných služieb. Dodávateľ v tomto prípade je povinný vynaložiť primerané úsilie na maximálnu dostupnosť dodávky.
3.2.1. Odmena dodávateľa s cenou za licenciu je určovaná v závislosti na type realizácie dodávky v súlade so zmluvou. V tejto cene nie sú zahrnuté žiadne ďalšie služby dodávateľa. Práce navyše sú dodávateľom účtované na základe individuálnej dohody, spravidla hodinovou sadzbou dohodnutou so záujemcom o tieto služby.
3.2.2. Prehľadové katalógy a cenníky vydávané poskytovateľom, ako aj ústne a telefonické informácie či informácie poskytované prostredníctvom internetových www serverov o cenách dodávky sú informatívne, zo strany dodáteľa nezáväzné a užívateľom nevymáhateľné. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť technické parametre, popr. aj ceny dodávky bez predchádzajúceho oznámenia. Dodávateľ nezodpovedá za chyby vzniknuté pri tlači obchodných a technických materiálov.
3.2.3. Pre upresnenie ceny a špecifikácie individuálne zákazky je užívateľ oprávnený si vyžiadať záväznú cenovú ponuku (ďalej len "záväzná cenová ponuka"), ktorej platnosť je 30 kalendárnych dní odo dňa vystavenia, ak nie je uvedené inak.
3.2.4. Pre cenovú kalkuláciu dodávky platia ceny, uvedené v platnej záväznej cenovej ponuke dodávateľa, alebo ceny platné v okamihu prijatia objednávky. Ceny dodávky uvádzané v cenovej ponuke nezahŕňajú žiadne súvisiace služby, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Požiadavku na poskytnutie súvisiacich služieb je potrebné uviesť v objednávke.
3.2.5. Špeciálna akčná ponuka dodávky je platná iba pri odbere uvedeného množstva alebo druhu dodávok, a to vždy len do stanoveného termínu a včasnej úhrade zálohy.
3.2.6. Jednotlivé ceny dodávok a výkonov ako aj celková úhrada vyplývajú z danej konkrétnej jednotlivé zmluvy, prípadne platného cenníka dodávateľa.
3.2.7 Ak je dohodnutá úhrada podľa hodinovej sadzby, vykonáva sa vyúčtovanie na základe záznamu o vykonaní práce, ktorý vedie každý pracovník poskytovateľa. Fakturácia sa vykonáva mesačne dodatočne.
3.2.8 Ak dosiahne index rastu cien v porovnaní so stavom ku dňu uzavretia zmluvy 5%, je poskytovateľ oprávnený zvýšiť užívateľovi výšku pravidelných mesačných platieb za dodávku počnúc kalendárnym mesiacom nasledujúcim po uvedenom náraste indexu o 5%.
3.2.9. K ďalšiemu zvýšeniu o 5% môže poskytovateľ pristúpiť a zvýšiť pravidelné mesačné platby za dodávku obdobne vždy, keď index rastu cien dosiahne 5% v porovnaní s 1. dňom kalendárneho mesiaca, v ktorom došlo k poslednému zvýšeniu pravidelných platieb za dodávku.
3.2.10. Inflačná doložka. Zmluvné strany sa dohodli, že výška Pravidelných poplatkov (ďalej aj len „Poplatky“) bude pravidelne každoročne upravovaná vždy o percentuálne vyjadrenie miery inflácie za predošlý kalendárny rok, a to podľa údajov zverejnených Štatistickým úradom Slovenskej republiky. Ak bude inflácia záporná (deflácia), výška Poplatkov sa nebude upravovať. Prípadnú zmenu výšky Poplatkov je Dodavateľ oprávnený vykonať bezodkladne po zverejnení indexu inflácie (alebo HICP) a oznámi ju Užívaľovi, zmena je účinná doručením oznámenia Užívaľovi a Poplatky v upravenej výške budú Užívaľovi účtované od nasledujúceho mesiaca. Úprava výšky Poplatkov nebude vykonávaná častejšie ako raz za 12 mesiacov. Užívaľovi berie na vedomie, že úprava výšky Poplatkov o mieru inflácie nie je zmenou Ceny.
3.4.1. Užívateľ vykonáva úhradu vždy na základe elektronickej zálohovej faktúry vystavenej cez administrátorské rozhranie svojho e-shopu, so splatnosťou minimálne 4 dní odo dňa vystavenia. Užívateľ si vyberá predplatné obdobie na 30, 90 alebo 365 dní vopred. Úhrada je vykonávaná bezhotovostne na účet dodávateľa uvedeného v zálohové faktúre. Toto ustanovenie neplatí v prípade on-line platby (prostredníctvom elektronického bankovníctva a platobných alebo kreditných kariet). V tomto prípade vykonáva užívateľ úhradu prostredníctvom príslušného rozhrania platobného on-line systému, kam je presmerovaný v priebehu objednávky predplatného na ďalšie obdobie.
3.4.2. Po zaplatení užívateľ dostane vždy konečnú faktúru - daňový doklad, ktorý bude považovaný súčasne za dodací list. Súčasťou konečnej faktúry v prípade platenia zálohovou faktúrou je zúčtovanie zálohy.
3.4.3. Povinnosť užívateľa uhradiť svoj záväzok voči dodávateľovi riadne podľa údajov zo zaslanej zálohovej faktúry a včas je splnená dátumom pripísania platenej dojednanej čiastky na účet dodávateľa uvedeného na faktúre.
3.4.4 Ak požaduje užívateľ úpravu obvyklých platobných podmienok, je potrebné tieto dojednať s dodávateľom a takto dohodnuté podmienky uviesť v objednávke. Úprava platobných podmienok môže mať vplyv na výšku dohodnutej ceny dodávky.
3.4.5. Dodávateľ upozorní užívateľa informačnými e-mailami o ukončení predplatného obdobia na 20,15,10,5,3,2 a 1 deň pred dátumom ukončenia zaplateného predplateného obdobia. V prípade, že užívateľ nie je schopný v lehote pred ukončením predplateného obdobia zabezpečiť úhradu predplatného na ďalšie obdobie z akéhokoľvek dôvodu, je povinný bezodkladne kontaktovať dodávateľa a dohodnúť s ním zmenu platobných podmienok. Ak tak neučiní, je dodávateľ oprávnený vypnúť front–end časť e-shopu. Back-end časť e-shopu zostáva funkčná. Po vypnutí front-end časti e-shopu chodia užívateľovi upozorňujúce e-maily na prvý, druhý, tretí, štvrtý, piaty, desiaty, dvadsiaty a tridsiaty deň. Po 45 dni, kedy užívateľ nereagoval alebo sa nedohodol o zaplatení na ďalšie obdobie s dodávateľom môžu byť všetky údaje daného e-shopu vymazané dodávateľom zo systému.
3.4.6. Na e-mailovú komunikáciu a notifikáciu bude použitý tvar e-mailovej adresy zadaný pri registrácii sa užívateľom so žiadosťou a poskytnutie služieb, alebo na inú e-mailovú adresu na ktorú musí užívateľ dodávateľa upovedomiť so žiadosťou a zmenu e-mailovej adresy na predmetné doručovanie. Za prípadné nedoručenie informácií na predmetný e-mail zo strany dodávateľa za ňu dodávateľ nemôže niesť zodpovednosť, hlavne v prípade ak tento zaslaný e-mail bol vyhodnotený zo strany prijímacieho mail serveru ako nevyžiadaný tzv. SPAM.
3.4.7. Ak nesplní užívateľ svoj záväzok uhradiť cenu za predmet plnenia včas a v plnej výške pri individuálnej zákazke, je dodávateľ oprávnený odovzdať pohľadávku / pohľadávky externej firme k jej riadnemu vymoženiu v plnej výške, vrátane všetkých nárokov plynúcich z vymáhania pohľadávky..
4.1.1. Dodávateľ je povinný umožniť užívateľovi prístup do administrátorského rozhrania hosťovanej aplikácie a o tejto skutočnosti ho informovať. Za splnenie termínu plnenia sa v tomto prípade považuje sprevádzkovanie dodávky na internete v súlade s týmito VOP a zmluvou. Dodávateľ v žiadnom prípade neposkytuje zdrojové kódy aplikácií.
4.1.2. Užívateľ je oprávnený informovať sa na priebeh tvorby dodávky u dodávateľa.
4.1.3. Užívateľ je povinný dodávku ihneď skontrolovať po oznámení o jej sprevádzkovaní. Skutočnosť o nájdenej závade je užívateľ povinný bezodkladne oznámiť dodávateľovi a dohodnúť ďalší postup. Užívateľ je povinný vytknúť vady dodávky najneskôr dva dni po oznámení o jej sprevádzkovaní.
4.2.1. Dodávateľ zabezpečí užívateľovi nasledujúce servisné služby:
4.2.2. Dodávateľ bude vykonávať bezplatné aktualizácie jadra dodávky (ďalej len "aktualizácia"). Aktualizácie sa týkajú administrácie dodávky a jadra systému. Netýkajú sa prezentačná časti aplikácie (front-end).
4.2.3. Aktualizácie sú užívateľmi vykonávané na serveroch dodávateľa automaticky a bez poplatku. Dodávateľ však môže po predchádzajúcom oznámení túto službu spoplatniť.
4.2.4. O periodicite a rozsahu aktualizácií rozhoduje Dodávateľ. Primárnym účelom aktualizácií je prispôsobovanie dodávky novým verziám programovacích jazykov, v ktorých je dodávka napísaná. Sekundárnym účelom je uľahčenie obsluhy dodávky. Nové funkcie a moduly administrácie dodávky nie sú automaticky súčasťou aktualizácie, ich zaradenie alebo nezaradenie do aktualizačných balíčkov závisí na rozhodnutí dodávateľa.
4.2.5. Dodávateľ je oprávnený obmedziť alebo pozastaviť prevádzku dodávky na dobu nevyhnutne potrebnú na vykonanie aktualizácie. dodávateľ neručí za prípadné finančné straty užívateľa spôsobených zastavením prevádzky dodávky z dôvodu aktualizácie.
4.2.6. Dodávateľ priebežne informuje užívateľa o aktualizáciách a updatoch v administračnom rozhraní e-shopu.
4.2.7. Dodávateľ nemôže ručiť za bezproblémovú funkčnosť napojenia produktu na programy tretích strán.
4.3.1. Dodávateľ je povinný riešiť incidenty a odstraňovať závady, a to v lehotách uvedených v čl. 4.3.4 týchto Všeobecných obchodných podmienok. Pre účely stanovenia spôsobu a doby odstránenia závad a vyriešenia incidentu sa rozlišujú tieto kategórie závad a incidentov takto:
4.3.2. Za závady sa ďalej nepovažujú ďalej uvedené prejavy Programu, pričom v takýchto prípadoch nevznikajú užívateľovi žiadne nároky zo zodpovednosti za vady ani nárok na odstúpenie od Zmluvy:
4.3.3. Užívateľ je povinný oznámiť závadu iba elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresu podpora@nextcom.sk prípadne prostredníctvom online formuláru na www.nextcom.sk/podpora. V prípade kritickej závady je pre dodržanie reakčnej doby a doby pre vyriešenie užívateľ je vždy povinný závadu oznámiť telefonicky v pracovnom čase 9.00 – 17.00 hod. na zákaznícku linku: +421 45 3700333 a mimo tohto pracovného času na mobilný telefón pre Hot-line +421 917 333 036 a následne zadať informácie o závade tiež prostredníctvom e-mailu podpora@nextcom.sk prípadne prostredníctvom online formuláru na www.nextcom.sk/podpora
4.3.4. Dodávateľ garantuje tieto lehoty:
Druh požiadavky |
Reakčná doba |
Doba vyriešenia *) |
Kritická závada (čl. 4.3.1. a) |
Okamžite v pracovnej dobe |
Do 10 pracovných hodín |
Vážna závada (čl. 4.3.1. b) |
Do 16 pracovných hodín |
Do 3 pracovných dní |
Drobná závada (čl. 4.3.1. c) |
Do 32 pracovných hodín |
Do 10 pracovných dní |
Incident (čl. 4.3.1. d) |
Do 48 pracovných hodín |
*) v prípade, že sa jedná o závadu mimoriadneho charakteru vyžadujúcu dlhšiu dobu na vyriešenie, či incident spôsobený skutočnosťami, ktoré nemôže Dodávateľ ovplyvniť (výpadok internetových spojení apod.), je Dodávateľ oprávnený predĺžiť dobu vyriešenia o dobu nevyhnutnú na vyriešenie. O tomto je Dodávateľ povinný užívateľa okamžite informovať emailom.
4.4.1. Zmluva sa uzatvára s účinnosťou odo dňa jej uzatvorenia, ak nie je dohodnuté inak.
4.4.2. K ukončeniu zmluvy dôjde:
4.4.3. Odstúpenie od zmluvy je možné výhradne z dôvodov uvedených v zákone a v týchto VOP, ak nie je medzi stranami dohodnuté inak v zmluve, a to na základe písomného oznámenia doručeného druhej strane s uvedením dôvodu odstúpenia a s účinkami odstúpenia k okamihu doručenia takéhoto oznámenia druhej strane.
4.4.4. Každá zo zmluvných strán je oprávnená odstúpiť od zmluvy v prípade, že druhá strana vstúpila do likvidácie, bola na nej zavedená nútená správa, bolo u nej zahájené a prebieha konkurzné konanie, bol u nej zamietnutý návrh na začatie insolventného konania pre nedostatok majetku , alebo bol u nej zahájený výkon rozhodnutia (exekúcie).
4.4.5. Užívateľ je ďalej oprávnený odstúpiť od zmluvy tiež z dôvodu podstatného porušenia zmluvy zo strany dodávateľa, za ktoré sa považuje opakované neplnenie povinností dodávateľa podľa zmluvy, ktoré dodávateľ nenapraví ani v lehote 30 (tridsiatich) dní od doručenia písomnej výzvy s upozornením na také neplnenie. Za takéto porušenie sa však nepovažuje prerušenie plnenia podľa ods 3.4.5.
4.4.6. Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy a pozastaviť prevádzku služieb tiež z dôvodu podstatného porušenia zmluvy zo strany užívateľa, za ktoré sa považuje:
4.4.7. Odstúpením od zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti strán vyplývajúce zo zmluvy, okrem:
4.4.8. Okamihom účinnosti odstúpenia od zmluvy:
4.4.9. Užívateľ je povinný informovať dodávateľa o akejkoľvek reklamné a marketingové akciu, ktorá môže spôsobiť nadmernú, alebo neúmerne veľkú návštevnosť produktu a musia počkať na schválenie zo strany poskytovateľa, že je produkt schopný takú návštevnosť pojať. V prípade, že tak neurobí s dostatočným predstihom, má dodávateľ možnosť prevádzku produktu pozastaviť, ak ten svoju nadmernou záťažou obmedzuje server na ktorom je umiestnený.
4.4.10. Všetky oznámenia týkajúce sa zániku zmluvy musia byť vykonané v súlade s článkom VIII VOP, doručené poštou formou doporučeného listu na príslušnú kontaktnú adresu druhej strany a považujú sa za doručené a účinné okamihom ich dodania prostredníctvom pošty. Za doručené sa považujú aj oznámenia, ktorých prevzatie bolo adresátom odmietnuté, ktoré nebolo vyzdvihnuté v úložnej dobe, alebo ktoré sa vrátilo ako nedoručiteľné, a doručenie potom nastáva ku dňu, kedy sa odosielateľ o takejto skutočnosti dozvedel..
4.5.1. Ak nedodržanie lehoty pre dodávky alebo výkony bolo spôsobené dôvodmi, ktoré nie sú na strane dodávateľa, predlžuje sa primerane o túto dobu lehota dodávky alebo výkonu.
4.5.2. Ak sa dodávateľ dostane do omeškania, môže užívateľ po dohode s ním stanoviť primeranú dodatočnú lehotu na plnenie. Po uplynutí tejto dodatočnej lehoty môže užívateľ požadovať náhradu škody podľa príslušného ustanovenia Občianskeho zákonníka. Ďalšie nároky sú vylúčené.
5.1.1. Užívateľ zodpovedá za obsah a dáta zverejnené a umiestnené na virtuálnom serveri a zaväzuje sa všetky služby užívať len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, Európskej únie, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, a v súlade s dobrými mravmi.
5.1.2. Užívateľ nie je oprávnený používať produktu a služby k šíreniu SPAMu, ktoré by mohli príjemcu obťažovať alebo mravne a psychicky poškodiť.
5.2.1. Dodávateľ je oprávnený prerušiť prevádzku servera, a to v čase nevyhnutne potrebnom, najmä z dôvodu údržby a úprav zariadení, ktoré priamo ovplyvňujú beh služieb objednaných užívateľom. Dodávateľ v prípade, že je to možné, informuje o výpadku užívateľa dopredu, pomocou e-mailu alebo telefónu. Ak je výpadok spôsobený dodávateľom dlhší ako 24 hodín, znižuje sa suma za služby o pomernú čiastku počtu dní v mesiaci, kedy nebol server v prevádzke. Pri platbe na dlhšie obdobie ako mesiac sa ponižuje suma z pomernej časti, kedy bol server mimo prevádzky.
5.2.2. Dodávateľ má právo viesť elektronickú databázu svojich užívateľov, monitorovať a archivovať všetky vykonávané operácie na svojich zariadeniach za účelom vyhodnocovania a zlepšovania poskytovaných služieb, a to v súlade so zák. č 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov.
5.2.3. Dodávateľ má právo okamžite pozastaviť službu v prípade ak sa dozvie že užívateľ publikuje na stránke obsah, ktorý je v rozpore so zákonmi slovenskej republiky či platnej legislatívy Európskej únie.
5.3.1. Dodávateľ nezodpovedá za chyby ani škody spôsobené vadami dodávky alebo jej chybnými výstupmi, ak boli zapríčinené užívateľom, tretími osobami alebo okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť. Dodávateľ nezodpovedá za chyby ani za škodu spôsobenú najmä:
5.3.2. Účastníci tohto záväzkového vzťahu stanovujú, že výška predvídateľnej škody, ktorá prípadne môže vzniknúť porušením povinností dodávateľa, predstavuje čiastku maximálne do výšky 30% z ceny dodávky, ohľadom ktorej došlo ku škodovej udalosti, ak nie je dohodnutá iná výška. Dodávateľ nenesie zodpovednosť za stratu alebo poškodenie dát užívateľa, prípadná rekonštrukcia stratených alebo znehodnotených dát ide na vrub užívateľa.
5.3.3. Účastníci tohto záväzkového vzťahu nezodpovedajú, okrem prípadov stanovených príslušným zákonom, za porušenie záväzkov spôsobené vyššou mocou, tj okolnosťami, ktoré nastanú nezávisle na vôli účastníkov, ktoré nebolo možné ani s vynaložením všetkého možného úsilia odvrátiť, resp. sú objektívne neodvrátiteľnou náhodou.
5.3.4. Vyššia moc:
Spomínanými skutočnosťami, ktoré nemôžu účastníci ovplyvniť a ktoré vylučujú zodpovednosť, sú mienené:
5.3.5. O vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť je dotknutá strana povinná informovať druhú stranu bez zbytočného odkladu, inak stráca právo na uplatnenie dôsledkov týchto okolností. Po skončení trvania týchto okolností je dotknutá strana povinná ihneď informovať druhú stranu o náhradnom termíne plnenia. Dodávateľ splní povinnosť podľa tohto odstavca uverejnením informácie o vzniku / skončení týchto okolností na svojej oficiálnej produktovej stránke.
5.3.6. Pokiaľ nie je výslovne stanovené inak, strany nebudú hradiť jedna druhej náhradu:
6.1.1. Autorské práva, ako aj ostatné iné práva duševného vlastníctva, vzťahujúce sa k softvérovým produktom, vrátane príručiek, manuálov a ďalších dokumentov distribuovaných spolu so softwarovými produktmi, naďalej prislúchajú príslušným subjektom ako ich nositeľom a nie sú týmto záväzkovým vzťahom dotknuté.
6.1.2. Za podmienky riadnej úhrady dohodnutej ceny za prevádzku udeľuje dodávateľ užívateľovi oprávnenie k výkonu práva užívať dodávku špecifikovanú v zmluve k účelu zo zmluvy vyplývajúcemu, a to za ďalej uvedených podmienok:
6.1.3. Užívateľ nie je oprávnený službu predávať ďalej. Postúpiť práva k dodávke, a to aj osobe, ktorá s ním tvorí koncern v zmysle ustanovenia § 71 a n zák. č 90/2012 Zb., o obchodných spoločnostiach a družstvách, je oprávnený iba s výslovným súhlasom dodávateľa.
6.1.4. Užívateľ nie je oprávnený dodávku rozmnožovať za účelom jej rozširovanie, rozširovať či akýmkoľvek spôsobom oznamovať tretím osobám, prenajímať ani požičiavať, iba ak by mu k tomu dal dodávateľ predchádzajúci výslovný súhlas. Užívateľ rovnako nie je oprávnený prekročiť množstevné rozsah licencie dohodnutý v zmluve alebo stanovený týmito VOP.
6.1.5. Dodávateľ nesmie vykonávať úpravu, spätnú analýzu, rekompiláciu, prevod zo zdrojového kódu aplikácie, pristupovať k zdrojovému kódu a nesmie sprístupniť zdrojový kód aplikácie tretej osobe.
6.1.6. Užívateľ je ďalej povinný dodržiavať všetky obmedzenia v použití softvér ustanovených zákonom, zmluvou a týmito VOP.
6.1.7. Užívateľ nie je oprávnený odstraňovať, meniť, zakrývať alebo akýmkoľvek iným spôsobom zasahovať do akýchkoľvek autorskoprávnych, či iných označení príslušných subjektov umiestnených alebo uložených na softvérových produktoch, alebo akejkoľvek ich časti, či dokumentáciu distribuovanej spolu so softwarovými produktmi.
6.1.8. Autorské práva k dodanému produktu, príslušenstvo a dokumentácia náleží príslušnému výrobcovi. Všetky logá, registrované ochranné známky, ochranné známky, ďalšie značky a názvy výrobkov patria ich vlastníkom. V prípade poskytnutia práva na užívanie softvéru prináležia všetky autorské práva dodávateľovi a tvorcovi softvéru. Užívateľovi nevznikajú uzavretím zmluvy žiadne práva k ochranným známkam dodávateľa alebo tretích osôb.
6.1.9. Užívateľ zabezpečí, že tretie osoby nebudú bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa akýmkoľvek spôsobom oboznámené s rozsahom a postupom plnenia zmluvy ak nej patriacimi podkladmi. Užívateľ berie na vedomie, že sa jedná o informácie dôverné v zmysle § 1730 Občianskeho zákonníka.
6.1.10. Dodávateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých podstatných skutočnostiach získaných pri svojej činnosti vyplývajúce zo zmluvy, a to najmä o skutočnostiach, ktoré tvoria obchodné tajomstvo a dôverné informácie užívateľa.
6.1.11. Bez výslovného povolenia dodávateľa je zakázané čiastočné alebo úplné kopírovanie cenníkov, brožúr, fotografií, katalógov, technických dát atď Užívateľom nevyplýva žiadne právo z prípadných chýb či nepresných dát uvedených v týchto materiáloch.
6.1.12. Autorské práva sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky.
6.1.13. Užívateľ súhlasí s tým, že v spodnej časti (päte) e-shopu budú uvedené informácie o dodávateľovi, ako majiteľovi príslušných licenčných oprávnení.
6.2.1. Ak užívateľ nesplní vyššie uvedené podmienky, môže dodávateľ odstúpiť od tejto zmluvy a požadovať finančnú náhradu v prípade ušlého zisku. V tomto prípade musí užívateľ rešpektovať vyrovnanie medzi užívateľom a dodávateľom, eventuálne rozhodnutie súdu.
6.2.2. Predmetný softvér ako autorské dielo a databázy v ňom zahrnuté požívajú ochranu najmä zák. č 121/2000 Zb., autorského zákona a zák. č 40/2009 Zb., trestného zákonníka. Užívateľ je oprávnený ho použiť len v rozsahu a spôsobom stanoveným dodávateľom.
6.2.3. V prípade zásahu užívateľa do autorských práv dodávateľa vzniká dodávateľovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 4000, - EUR (slovom štyritisíc euro). Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy k úhrade zmluvnej pokuty v lehote 15 dní od doručenia výzvy. Nárok dodávateľa na náhradu škody spôsobenej zásahom užívateľa do autorských práv dodávateľa, ktorý má voči užívateľovi, zaplatením zmluvnej pokuty užívateľom nie je dotknutý.
6.2.4. Popri nároku na zmluvnú pokutu má dodávateľ v prípade zásahu užívateľa do jeho autorských práv nároky vyplývajúce z autorského zákona, najmä nárok na zdržanie sa ďalších zásahov do autorských práv, nárok na oznámenie údajov o spôsobe a rozsahu neoprávneného použitia softvér a nárok na odstránenie následkov zásahu do autorských práv, vrátane primeraného zadosťučinenia a vydania prípadného bezdôvodného obohatenia.
Dodávateľ nevykonáva s osobnými údajmi Užívateľa žiadne operácie (s výnimkou ich uloženia na serveroch Dodávateľa, prípadne v dátovej infraštruktúre svojho poskytovatela), najmä do nich nezasahuje, nemení ich, nesprístupňuje, ani ich neodovzdáva tretím osobám (výnimkou je ich sprístupnenie štátnym orgánom v súlade s právnymi predpismi).
Dodávateľ spracúva osobné údaje Užívateľa, ak je fyzickou osobou – podnikateľom, avšak v rozsahu a po dobu nevyhnutnú na splnenie povinností vyplývajúcich zo Zmluvy, v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. b) Všeobecného nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochrane osobných údajov (ďalej len „Nariadenie“). Dodávateľ za týmto účelom spracúva osobné údaje identifikačné (meno, priezvisko, firma podnikateľa, IČO, DIČ, IČ DPH), adresné (iba e-mailovú adresu a telefónne číslo/číslo mobilného telefónu, prípadne i adresu internetových stránok) a popisné iba v rozsahu uvedenom Užívateľom licencie (napr. akademický titul pri mene, ďalej ID CRM Užívateľa pridelené zo strany Dodávateľ a záznamy komunikácie vzťahujúce sa k Softwarovému produktu a službám Dodávateľ (tel. konzultácie požiadaviek na licenciu, žiadosti, reklamácie, potvrdenia vykonaného servisného zásahu).
S ohľadom na skutočnosť, že Dodávateľ môže pri vykonávaní individuálnych služieb a pokročilých služieb zákazníckej podpory vystupovať ako sprostredkovateľ osobných údajov, a Užívateľ je prevádzkovateľom týchto osobných údajov, uzatvorili spolu Dodávateľ a Užívateľ zmluvu o spracúvaní osobných údajov, ktorá tvorí prílohu č. 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok. Zmluva o spracúvaní osobných údajov obsahuje okrem ďalších náležitostí podľa čl. 28 ods. 3 Nariadenia, o.i. predmet a dobu spracúvania, povahu a účel spracúvania, typ osobných údajov, povinnosti a práva Dodávateľ i Užívateľa licencie. Informácie o spracúvaní osobných údajov Užívateľa licencie – fyzickej osoby sú uvedené v samostatnom dokumente Ochrana osobných údajov, ktorý je k dispozícii na https://www.nextcom.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov.xhtml, príp. v každej pobočke Dodávateľa.
Dodávateľ spracúva osobné údaje osôb zastupujúcich alebo poverených Užívateľom licencie (podnikateľov – fyzické osoby, alebo právnickéosoby), prípadne osobné údaje osôb ktorých Užívateľ poveril iba za účelom komunikácie s Užívateľom licencie. Takéto spracúvanie osobných údajov osôb zastupujúcich Užívateľa licencie (napr. člen štatutárneho orgánu, iný zástupca, kontaktná osoba v záležitostiach licenčnej zmluvy a zákazníckej podpory, prípadne iná poverena osoba užívateľom) je nevyhnutné pre účely oprávnených záujmov Dodávateľ v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f), pričom Dodávateľ spracúva iba osobné údaje identifikačné (meno a priezvisko zástupcu), adresné (iba e-mailovú adresu a telefónne číslo/číslo mobilného telefónu) a popisné iba v rozsahu uvedenom Užívateľom alebo iným zástupcom Užívateľa licencie (napr. akademický titul pri mene) a záznamy komunikácie vzťahujúce sa k Softwarovému produktu a službám (tel. konzultácie požiadaviek na licenciu, žiadosti, reklamácie, potvrdenia vykonaného servisného zásahu). Oprávneným záujmom Dodávateľ na spracúvanie osobných údajov osôb zastupujúcich Užívateľa licencie je možnosť komunikácie s Užívateľa licencie – právnickou osobou v záležitostiach licenčnej zmluvy a zákazníckej podpory, najmä ohľadom uzatvorenia zmluvy, plnenia zmluvných povinností Dodávateľ i Užívateľa licencie a prípadných reklamácií Užívateľa licencie alebo požiadaviek kontaktnej osoby zastupujúcej užívateľa. Užívateľ licencie je povinný fyzické osoby vystupujúce ako jeho zástupcovia, ktorých osobné údaje oznámi Dodávateľ v súvislosti s uzavretím licenčnej zmluvy alebo poskytovaním súvisiacich služieb, informovať o ich právach dotknutých osôb v plnom rozsahu podľa čl. 14 Nariadenia. Ak Užívateľ licencie nesplnil svoju povinnosť poskytnúť informácie zástupcom, je povinný toto oznámiť Dodávateľovi tak, aby mohol Dodávateľ informačnú povinnosť voči nim (dotknutým osobám) splniť.
7.3. Pri objednávke sú povinne vyžadované iba údaje nevyhnutne potrebné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, kontakt). Poskytnuté údaje budú použité pre splnenie zákonných povinností, záväzkov uvedených v zmluve a v týchto VOP, ako je napr. vybavenie objednávky, poprípade k vybavovanie reklamácií, apod. Osobné údaje sú tiež spracovávané prostredníctvom elektronickej databázy pre rokovania nevyhnutné a úzko spojené s plnením povinností dodávateľa a realizáciou zmluvy a tiež prípadne prostredníctvom tretích subjektov - spracovateľov osobných údajov zodpovedných za svoje konanie.
7.4. Údaje sú k dispozícii iba dodávateľovi, tretím stranám sú poskytované len s výnimkami uvedenými v tomto článku VII. VOP a ďalej s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom, vedením účtovníctva a plnením ďalších zákonných povinností dodávateľa. Žiadnej ďalšej osobe nebudú poskytnuté.
7.5. Užívateľ poskytnutím uvedených osobných údajov súhlasí s tým, aby tieto jeho údaje, boli využité dodávateľom za účelom ponuky svojich produktov.
7.6. Užívateľ záväzným potvrdením objednávky:
7.7. Záväzným potvrdením objednávky súhlasí užívateľ s použitím svojich osobných údajov vo vyššie uvedenom rozsahu.
7.8. Užívateľ a dodávateľ sa zaväzujú vzájomne zaobchádzať dôverne so všetkými podkladmi a informáciami, ktoré sú výslovne označené ako dôverné, ktorých dôvernosť vyplýva zo zákona, alebo rozpoznateľne nie sú určené pre tretiu osobu.
7.9. Prezentácie spoločnosti NextCom s.r.o. používajú v rámci zvyšovania kvality služieb, personalizácie ponuky, zberu anonymných dát a na analytické účely tzv. súbory cookie. Používaním webu súhlasite s použitím zmienenej technológie.
8.1. Oznámenie týkajúce sa vzťahov dodávateľov a užívateľov, najmä týkajúce sa vzniku, trvania a zániku zmluvy s výnimkami uvedenými v Zmluve a týchto VOP, musí byť doručené poštou formou doporučeného listu na príslušnú kontaktnú adresu druhej strany a považujú sa za doručené a účinné okamihom ich dodania prostredníctvom pošty. Za doručené sa považuje aj oznámenia, ktorého prevzatie bolo adresátom odmietnuté, ktoré nebolo vyzdvihnuté v úložnej dobe, alebo ktoré sa vrátilo ako nedoručiteľné. V takom prípade sa oznámenia a iné písomnosti považujú za doručené dňom, kedy odosielajúca strana obdrží riadne adresovanú písomnosť vrátenú poštovou službou ako nedoručiteľnú, alebo adresátom odmietnutú.
8.2. Bežná korešpondencia medzi stranami zmluvy môže byť vedená prostredníctvom e-mailu, kedy doručenie e-mailu nastáva okamihom odoslania elektronickej správy na príslušnú e-mailovú adresu adresáta, ak sa tak stane v pracovné dni medzi 8:00-16:00 hod., v opačnom prípade v 8:00 hod. prvého nasledujúceho pracovného dňa, a ak doručenie správy bude odosielateľovi elektronicky potvrdené z rovnakej e-mailovej adresy, na ktorú e-mail odoslal odosielateľ (s výnimkou doručenia objednávok).
8.3. Všetky bezhotovostné platby medzi účastníkmi budú prebiehať na bankové účty uvedené na faktúre. Výnimku z tohto pravidla, alebo zmenu čísla bankového účtu je potrebné oznámiť druhej strane spôsobom podľa čl.8.1.
9.1. Ak nie je v konkrétnej zmluve dohodnuté inak, riadia sa všetky obchodné vzťahy medzi dodávateľom a užívateľom týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami dodávateľa. Príslušné ustanovenia autorského zákona a ďalších právnych predpisov upravujúce užívanie počítačových programov a databáz a sankcie za ich nelegálne užívanie nie sú zmluvou a týmito VOP dotknuté.
9.2. Dodávateľ je oprávnený zmeniť VOP. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu zverejniť novú verziu VOP na svojich internetových stránkach, popr. zašle novú verziu užívateľovi na jeho e-mailovú adresu. Dodávateľ zoznámi užívateľa s aktuálnou verziou VOP najneskôr vždy pri zaslaní upgrade dodávky. Uhradením faktúry, ktorá bude vystavená po takej úprave VOP užívateľ tieto úpravy (zmeny, update, apod) VOP akceptuje v plnom rozsahu.
9.3. Všetky ostatné vedľajšie ústne dohody sú neúčinné. Všetky zmeny a dodatky konkrétnej zmluvy musia byť uskutočnené písomnou formou, alebo v súlade s týmito VOP a podpísané štatutárnymi zástupcami dodávateľa a užívateľa.
9.4. V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP sa stanú neúčinnými, zostávajú ostatné ustanovenia účinné. Používateľ a dodávateľ sa zaväzujú nahradiť bezodkladne neúčinné ustanovenie takým ustanovením, ktoré sa najviac blíži k hospodárskemu účelu sledovaného neúčinným ustanovením, a to písomným dodatkom.
9.5. Uzavreté zmluvy sú archivované poskytovateľom v elektronickej podobe, popr. písomnej podobe a nie sú prístupné. Jazykom komunikácie medzi poskytovateľom a užívateľom a jazykom zmluvy je slovenský jazyk.
9.6. Každá zo strán má povinnosť bez meškania informovať druhú stranu o všetkých skutočnostiach neuvedených v zmluve, ktoré môžu mať vplyv na plnenie záväzkov zo zmluvy.
9.7. Užívateľ nie je oprávnený previesť svoje práva a povinnosti podľa zmluvy, či už z časti alebo ako celok, bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa. Dodávateľ sa zaväzuje, že takýto súhlas nebude bezdôvodne odmietnutý.
9.8. Dodávateľ je oprávnený postúpiť všetky práva a záväzky z tejto zmluvy bez predchádzajúceho súhlasu druhej zmluvnej strany v prípade, že je užívateľ v omeškaní so splnením akékoľvek svoje povinnosti podľa Zmluvy a VOP.
9.9. Tieto VOP sú platné a účinné ku dňu 24. 5. 2018.
Cenník vybraných služieb - Prevádzka a podpora riešení spoločnosti NextCom s.r.o. platný od 1.1.2023